روماک

در مطلب قبلی ، به بررسی و تحلیل سیاست ری-برندینگ مجموعه سرمایه گذاری روماک روی نام « اسنپ » پرداختیم.

حالا ، و همزمان با برگزاری جشنواره وب و موبایل کشور ، قصد داریم تا به تحلیلی کوتاه از وضعیت کنونی کسب و کارهای روماک (گروه اینترنت ایران) بپردازیم.

حالا ژوبین علاقه بند ، نایب رئیس اسنپ (که سال گذشته شایعاتی مبنی بر ارتقاءِ اون به مدیرعاملی اسنپ بجای شهرام شاهکار نیز شنیده شد) ، به عنوانِ یکی از اعضای اصلی بخش سرمایه گذاری شرکت ایده گزین ارتباطات روماک ، در جشنواره وب و موبایل 96 (بهمن 96) ، چشم اندازی از کسب و کار های روماک را عرضه کرده است.

 

روماک

 

جدا از تحلیلی که از وضعیتِ هر یک از کسب و کارهای پورتفوی روماک خواهیم کرد ، بررسی این نکته خارج از لطف نیست که در این چشم انداز ، هیچ اشاره ای به برنامه ری-برندینگ روماک به اسنپ برای هیچ یک از کسب و کارهای پورتفوی در سال 97 ، نشده است.

در گزارش ژوبین علاقه بند از وضعیت کسب و کارهای روماک در پایان سال 96 ، نکاتی گفته شده که به تحلیل و بررسی هر یک از آنها میپردازیم :

 

اسنپ : « شماره 1 در صنعت » ؛ 75 درصد سهم بازار

تحلیل بی وُ : این اعداد و ارقام منطقی به نظر میرسد ، ولی با توجه به برنامۀ تپسی برای گرفتنِ سهم بازار از اسنپ در سال 97 و همچنین ورود رقبای قدرتمندی همچون دینگ ، حفظ این حجم از سهمِ بازار در سال 97 ، کمی مشکل به نظر میرسد

 

– اسنپ باکس : به تازگی لانچ شده است.

 

– بامیلو : « شماره 1 در صنعت »

تحلیل بی وُ : این گزاره ، مشخصاً گزاره دقیقی نیست. ورود رسمی دیجیکالا به صنعت مارکت پلیس در سال 96 (که البته در سال 95 بصورت غیر رسمی اتفاق افتاده بود) ، این گزاره را دچار تردید میکند. قطعاً دیجی کالا با اعداد و ارقام قابل استناد مجموعه های معتبری چون ECM ، میتواند گزاره « شماره 1 در صنعت » را با قدرت بیشتری بکار ببرد. نکته دیگری که در این بخش میتوانیم مشاهده کنیم ، تمرکز دیتای بامیلو روی یک روز خاص (بلک فرایدی) ، برای نمایش قدرت خود ، بدون مقایسه با رقیب در جشنواره های مشابه است که این خود نشان از ضعفی اندک در اثبات این گزاره دارد.

 

– اسکانو : هدفگذاری برای تبدیل به « شماره 1 در صنعت »

 

اسنپ فود : « شماره 1 در صنعت » ؛ 70 درصد سهم بازار

تحلیل بی وُ : این اعداد و ارقام ، منطقی به نظر میرسد. اما باید در نظر گرفت که در همین جشنواره وب و موبایل ، ریحون این عنوان را در این صنعت از آنِ خود کرد. پس نگه داشتنِ این سهم از بازار برای سال 97 ، کار دشواری به نظر میرسد.

 

– اسنپ پی : در حالِ لانچ (با همکاری با ایرانسل)

 

– اسنپ تریپ : هدفگذاری برای تبدیل به « شماره 1 در صنعت »

 

– هیت : به تازگی لانچ شده است.

 

یک نظر در “تحلیل وضعیت کنونی کسب و کارهای روماک (گروه اینترنت ایران)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.